Friday, January 8, 2010

ma ngan ayah ku d mekah..
























ayah ngan mak ak dah balik dari menunaikan haji...syukur diorg pergi n balik ngan selamat...haha..masa balik ari tu jemput diorg kat airport..pastu adik pempuan n akak ak yang dua org ni beria nak jadi org pertama cium mak n ayah ak...macam biasa lah mestilah ak bukan yang pertama yang mencium diorg...adk laki n abg ak pun cam biase haha...kitorg kan cool...bila nampak je mak n yah ak...akak n adk pempuan ak ni terus berlari-lari..(gedik tul diorg ni nasib baik ak x jatuh kena tolak ngan diorg ni...)akhirnya semua adk beradik ak pun dapat cium gak...kiteorg g jemput naik dua kate satu abg ak yang bawak satu lagi akak ak...ak naek kete abg ak...( dalam kete tu cuma ak..adk laki n abg ak..) mak ayh ak naik kete yang akak ak bawa...(akak ak kater sian kat ko x leh naik kete yang mak ayah ak naik...hahah...ak x kisah pun...)..pastu kiorg pun balik lah umah...banyak gler citer mak n ayah ak...macam2 ragam manusia...(ye lah kat situ semua manusia dari pelusuk dunia ader...so x heran lah kalau macam2 hal yang jadi...gado pun boleh padahal kat depan kaabah...mak ak kater kalau kiter g sana semua perangai kite akan dbawa sekali...so kena lah jaga2 ahah.....takut ak...dah lah ak ni teruk...) tapi yang ak kelakar nye..mak ayah ak ni(terutama mak ak le) leh je borak2 ngan warga negara lain...menggunakan bahasa isyarat...haha sakit perut ak tgk bila mak ak tunjuk camner dia cakap ngan org arab...negro...kat sana....dah lah tu...ak nak tunjuk gambar2 diorg kat sana...adios...

ak dah daftar haji...tapi nak g sana kena tuxnggu giliran...giliran ak d jangka lagi 20 taun haha....lambat lagi....(tapi arap2 sempat lah g sana...)

3 comments:

nana said...

nk g jgk...

cik pinky.. said...

like ur blog..hope sgt leh folo cter awk slalu...folo la saye ek..saye da fole awk...:)

bila hatiku berbisik said...

nana= jom2 g....
cik pinky= saya pun dah folo kamu...hehhe

Post a Comment