Tuesday, March 24, 2009

mambang...







Pernah tengok antu x..(huhu takut nye....)..ak pernah gak beberape kali tersempak ngan makhluk ni..(bukan sekali dua haha...)...pertama kali ak nampak masa tu umur ak 5 ke 6 taun ak pun x ingat..ak npk kerangka bergerak ke arah ak...(perg cuak sih..terus ak lari g kat mak ak...)tapi yg ak plg takut masa kat kebun ayah ak...masa tu ak darjah 2..nak dijadikan cite time tu ak ngah merajuk ngan ayah ak...(kebun tu baru beli time tu...disebabkan byk utan so banyak lah antu..) ak pun duk lah lepak sorg2 kat atas kerusi buluh yg ayh ak wat..masa tu adk2 ak ngan ayah ak duk menebas beberape meter dari ak..jauh gak ar...tgh syok2 ak menyanyi sambil menari ats kerusi tu tibe2 npk satu lembaga itam berdiri tepi pokok kat depan ak...mula2 ingat kan pokok tapi lepas tgk tul2 benda tu duk tenung ak...(takut gler nak terkencing ak mase tu..huhu)...ak pun aper agi lari ar..ak terjun dr kerusi tu n lari sekuat2 ati tuk pergi kat tmp ayah ak...haha yg kelakar nye tah berape kali ak terjatuh sbb takut sgt...sampai tmp ayah ak terus jer ak cite kat adk beradik ak n ayah ak....cit takut ak taw....ader agi satu ak jumpe kat kampung nenek ak...mase tu kul 1pagi...sepupu ak n akak ak nak p toilet so ak teman ar..( tandas kat kmpg ak ni lain ckit sbb tandas die kat ujung dapur n x beratap...hanye berdindingkan zink jer..) so leh lah nampak permandangan kat luar tu....tapi kat tandas tu byk pokok2 besar yg menghiasinye...so masa memule masuk tandas tu ak pandang ats..n ak pun npk lah benda tu bertengek kat ats pokok..tapi ak wat bodo jer...(muke ak dah pucat dah sebenarnye...)..selesai membuat hajat ak pun cepat2 suruh akak ak n sepupu ak beredar..tapi diorg x banyak tanye sbb dah taw perangai ak...(selalaunye kalau nampak memang ak x cite dulu....esok tu baru cite...heheh..takut...)..emm banyak agi sebenarnye pengalaman ak ngan benda ni...hehe tapi x yah lah cite semua kan....(krang malam ni ak lak yg x leh tido huhu...) ape2 pun semua makhluk tu ciptaan ALLAH...so x yah ar takut kan...



LECTURE TITAS AK KATER JGN BAWAK TOYOL MASUK TIME TEST ARI TU...TAPI RAMAI JER MEMBER2 AK BAWA BENDA ALAH TU MASUK..(TERMASUK AR AK HAHAH..) :p

5 comments:

pakDin said...

pOkcik pon pernah jumpa hantu...
masa tu ngah makan maggi..
dup2....dtg ar 2 ke 3 orang hantu
tumpang sekaki..
tensyen gak senanya nengOk hantu
tu dgn selamba jer membaham maggi pOkcik...

:: no name :: said...

hoho,len kali stiap kali mkn megi,
kne ar pasang "dinding" ek..
huhuhu...

trime kasih sudi kongsi cter dongeng ko trex,,,???ghee~

bila hatiku berbisik said...

kureng ajar...ni realiti idup ar...tapi yg plg dasyat bile jumpe mambang yg pandai nari..kecik jer...toyol tatie...

juz a lil bit..... said...

takowtnyer citer antu nih....kalah citer jgn pndg blakang...yg mmg x takowt pown....
takowt lah nk tido mlm nih...huhuhuhu...

bila hatiku berbisik said...

baru ko taw iza...nanti malam ni ak cite kat ko ye leh jd bedtime story...

Post a Comment