Friday, March 27, 2009

...pUAka jUMAat...




























































































































































































































































































Seram x bace tajuk ni haha...kisah nye bermula apabila 5 gadis merancang nak p jejalan kat wang kelian...(hehe 5 gadis tu ..:ain..iza..kecik..tatie..n ak..)..SO setelah sekian lama merancang ari jumaat tu pun tibe..tapi malam tu seorg gadis menarik diri..(kecewa sesangat lah time tu..sbb dia ni lah yg bawa kete kat wang kelian tu...) tapi 4 gadis tu x putus asa...mereka pun mengajak member laki diorg yg bernama ALIF...(tapi yg untungnye bukan alif je yg nak ikut..ade usama..din n asrap..)So esok mereka pun berjumpa lah...(sewa dua kete masa tu...yg gadis naik sebuah kete n lelaki naik sebuah ...)Jadi berjalan lah mereka ..distinasi pertama WANG KELIAN..(menuruk sumber2 yg x bernama..mengatakan tempat ni begitu bahaya jalannya...kat tepi2 gaung dan bersudut 50 darjah haha...) tapi memang betul pun jalan nak naik ke wang kelian tu memang begitu berbukit..(time ni alif bawa kete...memang hebat dia bawa...)tapi yang kelekar nye kete ni x naik bile 4 gadis n seorg lelaki berada dlm kete tu..(x larat kut..so gadis yg seorg tu terpaksa meninggal kan kete n naik kete satu agi..hehe suke ar tu)..sesampainye d wang kelian mereka terpaksa memberikan ic tuk melepasi sempadan..(best gler dapat masuk thailand.,ni pertama kali ak melancong ke luar negara..haha..)..masuk tailand tu...tengok2 gerai yg ade..(huhu sikit gler sbb ari tu kan time org meniaga..kata makcik kat situ kalau nak dtg..dtg ari ahad..tme tu org meniaga memang banyak sampai ke bawah...) dengan perasaan kecewa dan sedih mereka pun kluar ar dari thainland n kembali ke malaysia...destinasi kedua mereka adalah GUA KELAM...kat sini hati mereka terubat sikit sbb dpt masuk gua...(tapi gadis msk dulu gua tu..sbb lelaki solat jumaat...pastu solat baru diorg masuk..) pas masuk gua gadis2 tu melepak d tepi air terjun sambil berborak mengenai lelaki idaman...(hehe tah hape2 tah..)tapi yg plg best seorg gadis ni membuat pengakuaan beani mati..kata2 nye berbunyi begini.."kalau ngan MrX esok pun ak nak kawin"..(haha berani tul ye.MrX cpt ar minang gadis ni..hehe)..destinasi ke3 lak adalah PADANG BESAR...(IZA..AIN..KECIK NIkuat benor menghabiskan duit...huh)..so bershopping lah mereka...ttibe2 perut mereka berasa lapar...mereka pun menuju ar kat gerai yg dicadang kan oleh Cik W ni( dia kate sedap gler..perg memang sedap...nasi ayam dia ngan ayam yg bertulang..supnye yg ibarat air..n nasi nye yg hah.x taw nak gambaar..hehe)..dah abis bershopping mereka pun pulang...tapi yg gadis2 ni x terus blik mereka menuju ke kangar untuk melepaskan gian mereka..(time ni nak g nyanyi...malangnye satu2 tempat karoeke kat Kangar tu tutup..)..ngan persaan kecewa meraka pun blah..tapi sebelum blk mereka nak makan chincken chop...(isk demand tul..) cari lah kedai yg dicadangkan oleh cik w ni..(yg malangnye semua tutup)..so mereka pun blik umah n merancang kluar semula lps solat..pas tu kluar ar cari chinken chop...setelah beberapa buah kedai yg ditanya x jual..nasib mereka baik keran ada satu kedai ni yg jual...so berjamu selera lah mereka..(x sedap sangat pun ade ke ubi kentang tu die tukar jadi keropok...) lps makan ktorg pun antar kete yg dsewa...(sebelum tuk mereka g kfc atas permintaan member mereka..) Begituah kesudahan ari jumaat mereka...walaupun byk dugaan tapi sekurang2 nye mereka dah melancong byk tempat hahah...

p/s:kepada mereka yg berasa x seronok tu...sorry lah ye...ktorg dah taw yg ari jumaat x afdal nak kluar...hehe..so kalau nak kluar agi jumaat buKAN lagi pilihan ktorg tuk kluar...haha.:p

4 comments:

juz a lil bit..... said...

bkan tu jer puaka jumaat tuh...
akunyer enpon pown rosak ari tuh jugak...
aperlah malang sgt tah..

pakDin said...

Sape Mr. X tu?
Bukan ker KFC diboikot??haha
Ada hikmahnya gi jalan2 ari jumaat nie...
KiteOrang dpt tuttttt....hakhak
bahaya...bahaya...

bila hatiku berbisik said...

ooo..ak rase tepon ko yg berpuaka haha...ader ar MrX tu jejaka terhot mase kini haha...mane leh bg taw...ape maksud pak din ktorg dpt tuttt...hah??

juz a lil bit..... said...

enpon aku plak berpuaker....
huhuhu...
pak din dpt tuut aper...pelix r pak din nih...

Post a Comment